יום שני, 2 בינואר 2012

גאנה - ליגה לאומית

אין ספק שהליגה הלאומית בארצנו לא מתעלה לרמה גבוהה וזאת בלשון המעטה, כל הניסיונות של יונתן כהן ואלון מזרחי למכור לנו את הלוקש שזו ליגה צמודה ומרתקת לא ישנו את העובדה שהתחרות שאמנם קיימת בליגה הזו נובעת מכך שרוב הקבוצות הן באותה רמה - רמה מאוד נמוכה.
עקב התקציב הדל של הקבוצות בליגה הזו הן מתקשות למצוא זרים איכותיים,רובם משוחררים לאחר עונה במקרה הטוב וחלקם  נקנים ע"י קבוצות מליגת העל או ממשיכים עם הקבוצה מהליגה הלאומית לליגת העל.
מוואלי במדי אשקלון
שני שחקנים זרים שבכל זאת מושכים את העין העונה הם שני הגנאים הצעירים אוסיי מוואלי מהפועל אשקלון וויליאם הזאו מהפועל כפ"ס.

אוסיי מוואלי 22 גאנה

כמו הרבה שחקנים מאפריקה גם מוואלי מגיע כשחקן אלמוני אבל כבר לאחר 17 מחזורים ברור לכולם שפרוספר אזגי מצא יהלום. החלוץ הצעיר חתום על 8 שערי ליגה ועוד שער בטוטו, מדובר בחלוץ מהיר עם יכולת פריצה טובה שאחראי כמעט על כל מהלך התקפי בקבוצה.



 חלוץ המריבה. הזאו
 ויליאם הזאו 20 גאנה

ויליאם הזאו ,בניגוד למוואלי, התחיל את הקריירה בישראל בקול תרועה. עוד לפני שהוא בעט בעיטה אחת שמו נקשר לשתי קבוצות בארץ, מ.ס אשדוד הייתה הקבוצה הראשונה שרצתה לשים יד על הכישרון הצעיר מגאנה ולרכוש אותו כהשקעה עתידית ומאותה סיבה בדיוק גם האדומים מת"א חשקו בשחקן. לבסוף כנראה המוניטין של הפועל עשה את העבודה והזאו נחת בעונה שעברה אצל האדומים. ויליאם התקשה למצוא את מקומו בסגל של הפועל והושאל העונה להפועל כפ"ס מהלאומית, הזאו צוטט לא פעם אחת על היחס הפושר לו זכה בהפועל ועל כך שהוא לא קיבל הזדמנות ראויה בקבוצה. מי שזכתה מכך היא הפועל כפ"ס שנהנת מתפוקה מרשימה מהקשר/חלוץ הצעיר -  שמונה שערים עד כה, כמעט חצי מכמות השערים הכוללת של הקבוצה. הזאו עובר עונת התבשלות בכפ"ס וסביר להניח שהפועל תקצור את הפירות בעונה הבאה.

אין לי ספק שאת שניהם נראה בליגת העל כבר בעונה הבאה ובטח נשמע את יונתן כהן חוזר ואומר איפה הם כיכבו בפעם הראשונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה