יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

זימון למילואים

בשנת 2002 החליטה ההתאחדות לכדורגל לבטל את ליגת המילואים בישראל מהסיבה שלחלק מהקבוצות לא היה סגל מספיק רחב על מנת להתמודד בליגת המילואים. הליגה הייתה מורכבת מקבוצות "בת" שייצגו קבוצות בעיקר מליגת העל. את הסגל מילאו שחקני נוער, שחקנים שלא קיבלו דקות משחק ושחקנים נבחנים.
בעולם המתכונת של ליגת מילואים מתקיימת בהרבה ליגות בכירות כמו אנגליה,ספרד וגרמניה. היום להרבה קבוצות בליגת העל יש סגל מספיק רחב על מנת להשתתף בליגה כזו או לפחות לבנות קבוצת בת שתשחק בליגות נמוכות- כמו בספרד וגרמניה והרווח יכול להיות גדול- אם ידעו ליישם זאת נכון.
דוגמה לקבוצה שהרוויחה מאוד מקבוצת המילואים שלה הייתה מכבי ת"א. ב- 2001 נבחן בקבוצת המילואים שלה רודריגו גולדברג הצ'ילאני שכבר שיחק במכבי בקדנציה קודמת וניסה את מזלו שוב לאחר פציעה קשה שעבר. מכבי החליטה לתת לו הזדמנות נוספת ושלחה אותו להתאמן ולשחק עם קבוצת המילואים. גולדברג חורר רשתות במילואים ועוד באותה שנה קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת. הרווח הגדול היה בעונה אח"כ לאחר שזכה עם מכבי באליפות והיה מהשחקנים הטובים בליגה.

חותמת לשיטה.גולדברג
זו רק דוגמה אחת אבל ישנם עוד יתרונות:
1. דקות משחק- זו אפשרות טובה לתת דקות משחק לשחקנים שלא זוכים לשחק בדר"כ, אפשרות לשקם שחקנים שחוזרים מפציעה, לבחון בסבלנות שחקנים זרים ולראות לראשונה שחקני נוער.
2. מעקב נוח יותר- הרבה שחקנים שמסיימים גיל נוער נשלחים להשאלה בקבוצות מליגות נמוכות וזה מקשה על הצוות המקצועי של קבוצת האם לעקוב אחריהם. קיבוץ השחקנים הללו בקבוצה אחת יכול לעזור לצוות המקצועי להשגיח עליהם מקרוב.
3. מפעל הטוטו- אולי הקמת ליגת מילואים תמנע מקבוצות לשלוח לטוטו את קבוצות הנוער והשחקנים הנבחנים ותאפשר קצת יותר יוקרה ותחרותיות במפעל. זאת ,כמובן, במקביל לשינויים נוספים קרי פרס כספי גבוה יותר ומתן כרטיס לאירופה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה